Poznate najbolj osnovne zadeve, ki se porajajo, ko se odločate za izdelavo novih materialov? So to vizitke, katalogi, vrečke ali promocijski materiali?

Tehnologije tiska

Katero tehnologijo za tisk izbrati pomeni, katero številko tiskarja boste zavrteli. Najbolj običajno se za tisk promocijskih materialov uporablja offset tisk. Na voljo je veliko tiskarjev, vsak pa ima neke svoje stroje, ki so veliki ali pa manjši, odvisno od podjetja. Za vas je pomembno, da veste, da bodo na velikih strojih veliko cenejše velike naklade in obratno. Za zelo velike naklade publikacij uporabljamo rotacijski tisk (predvsem časopisne hiše). Pri malih nakladah imate na voljo še digitalni tisk, kjer pa pazite, da tiskarji uporabljajo digitalne tiskarske stroje in ne navadne laserske tiskalnike.

Razlika med njimi je v upravljanju barv. Digitalni stroji namreč stanejo veliko več, tudi zaradi RIPa (raster image processor), ki omogoča upravljanje barv. Digitalni stroji namreč barvo spremenijo tudi, če uporabite debelejši papir in to upravljanje potrebujete.

Offset ali digitalni tisk

Največja razlika med malim laserjem in digitalnim tiskarskim strojem je v debelini nanosa barve in kvaliteti slike. Število dpi pomeni, koliko točk tvori eno barvno piko. Več kot jih je, boljša je slika in vač barvnih nijans je sposoben tiskalnik narediti. Pomembna razlika med offset in digitalnim tiskom je tudi, da offset tehnika uporablja tekoče barve (glej materiale, ker se barva spremeni na videz ob drugačnem tipu papirja), digitalna pa prah. To pomeni, da se bo na pregibih barva "zlomila" in bo pogledal izpod barve papir. Hkrati to določa tudi čas, ko lahko tiskovino uporabimo za naslednje postopke. Pri offset tisku moramo počakati, da se barva posuši, preden zgibamo ali vežemo.

Format

Format tiskovine določa, koliko enakih izvodov ali kako bomo posamezne strani namestili na eno tiskarsko polo. Kako velika bo plošča, iz kako velikega formata papirja bomo izhajali. Tiskar vedno potrebuje večji papir, kot je končni izdelek. Razlika 1 cm lahko pomeni, da bo moral kupiti večjo vhodno polo papirja in bo lahko odpadek strani zelo velik. To je zelo pomembno pri večjih nakladah in ekskluzivnih papirjih. 

Vrste papirja

Tako, kot je veliko proizvajalcev papirja, je tudi komercialnih imen produktov papirja, ki so na trgu. V bistvu imamo za marketing in promocijo zanimive predvsem štiri velike skupine papirjev: Premazni, nepremazni, ekskluzivni in specialni.

Dodelava

Dodelava tiskovin pomeni, da s papirjem, ki pride iz stroja še nekaj dodatno naredite. Ga vežete v zvezek, knjigo, jo zgibate, izsekujete, perforirate, lepite. Razen pri zgibanju, kjer to večinoma strojno prireajajo posamezne zgibe, pa je pri večini izsekov, slepih tiskov (emboss), parcialnih odtisov folij (hot foil), in perforacij, potrebujemo nek izsekovalni načrt, orodje. Pri tem je pomembno, da je potrebno tako orodje izrisati, razviti in fizično izdelati.

Priprava za tisk

Ko vam nekdo pošlje pdf, tpo še ne pomeni, da je pripravljen za tisk. PDF je sicer univerzalni zapis datoteke, ki jo večina enostavno bere, pri zapisih le-teh pa je lahko več problemov. PDF je lahko narejen tudi iz Word-a. Za tisk to ni primerna datoteka. To pomeni, da je pripravljen v RGB in na minimalni vrednosti resolucije slik (vsaj pri default nastavitvah, kar predvidevam, da niste kot programer nastavili Word na CMYK, 300 dpi slike...). Lahko pa je pripravljen iz InDeisigna, pa so nastavitve napačne.

Za vse informacije, kako se pripraviti na nov projekt grafičnega oblikovanja in tiska smo vam na voljo.